Gul kremet indisk gryte

Smaken av India rett hjem i stua

Dhal laget med proteinrike røde linser, sørindisk krydder og kokosmelk. Retten er fylt med ingefær, gurkemeie, hvitløk og andre krydder og urter

Kcal

465

Karbo

63,6

Protein

22

Fett

16,8

Enkel tilberedning

Retten passer godt med ris, quinoa, nan eller alle typer brød og lefser For en ekstra god opplevelse, press litt lime over sammen med fersk koriander Passer også nydelig til alle typer seafood og kylling

Middag for fler

Våre bokser (ca 400 gram) er beregnet som middag for 1 person, men det er også mulig å få boksene til å rekke til fler ved å legge til en del tilbehør. Se hva du har i skap, skuffer, fryser og kjøleskap. Retten kan utvides med flere kokte grønnsaker oppi, tilsette kjøtt i den varianten du ønsker (kylling, sjømat eller plantebaserte varianter). Retten egner seg godt med tilbehør som ris og en enkel salat. Samt eventuelt indiske tilbehør som nan, papadums, chutney mm.

Lag en matfest

Dersom du har en annen indisk rett fra oss i kjøleskapet eller fryseren, kombiner de gjerne (ikke i samme gryte, men i to forskjellige:) for å lage en indisk matfest. Med tilbehør som ris, nan-brød, mango chutney, papadums, noen ferske kuttede grønnsaker og annet indisk-inspirert tilbehør blir dette en helt nydelig opplevelse.
Røde linser, sennepsfrø, indiske urter, kokosmelk
Denne retten ble utviklet etter at vår kokk hadde bodd i India i mange år. Han ønsket å gjenskape følelsen av autentisk indisk mat uten de mengder av fett som dessverre ofte følger med indiske retter. Resultatet ble en fantastisk smakfull gryte som kan spises enkelt med en skive brød eller lages om til en ekte indisk fest med riktig tilbehør.
Retten holder seg godt 4 dager i kjøleskap, og ofte lenger. Lukt og smak.

Alle våre retter er utviklet av leger og ernæringsfysiologer for å være helsefremmende.

Middagene leveres som en gryterett som kan spises rett ut av boksen,
eller serveres med ditt favoritt-tilbehør (som pasta, fullkornsris eller fullkornsbrød)
Alle rettene kan varmes i micro i boksen, og i opptil 100 grader i ovnen.

Menyene er forskjellige hver uke for å gi deg mest mulig variasjon i kostholdet. Et variert kosthold = et sunt kosthold.

Røde linser, tomat, kokosmelk, vann, lime juice, fersk korander, sennepsfrø, tamarind, fennikel frø, cumin frø, andre indiske krydder, rapsolje, salt
Alle våre retter er utviklet av leger og ernæringsfysiologer for å være helsefremmende. Menyene er forskjellige hver uke for å gi deg mest mulig variasjon i kostholdet. Et variert kosthold = et sunt kosthold.

Flere retter du vil like

Smaken av India rett hjem i stua